Subarctic volcanic field

This habitat comprises sparsely vegetated volcanic features such as active volcanos, recently formed lava streams, and older lava fields and rocks, as well as volcanic slopes and plains in the subarctic and arctic regions of Europe, mostly on Iceland and parts of Jan Mayen. The rock surfaces and volcanic soils are only slowly colonised, are nutrient-poor and subject to continuing effects of wind erosion and desiccation. Vascular plants and few and cryptogams are generally sparse but accumulating soil and deptressions benefiting from snow-lie may sustain more extensive vegetation

Código Eunis 2021: U61

Alchemilla alpina, Arabidopsis petraea, Festuca vivipara, Galium normanii, Poa glauca, Salix herbacea, Salix lanata, Saxifraga oppositifolia, Silene uniflora,

Dominantes

Salix herbacea,

Alchemilla alpina, Arctostaphylos uva-ursi, Avenella flexuosa, Betula pubescens, Bistorta vivipara, Carex bigelowii, Empetrum nigrum, Equisetum pratense, Festuca rubra, Festuca vivipara, Galium normanii, Salix herbacea, Salix lanata, Saxifraga oppositifolia, Silene acaulis, Silene uniflora, Thymus serpyllum,

#H6.1
#H6.2

Hábitats de la Directiva Hábitats asociados

Tipo de relaciónHábitat del Anexo I de la Directiva Hábitats
x.
= El hábitat EUNIS 2021 es igual al hábitat EUNIS 2012. # El hábitat EUNIS 2021 se superpone con el hábitat del Anexo I. < El hábitat EUNIS 2021 es más amplio que el hábitat del Anexo I. > El hábitat EUNIS 2021 es menos amplio que el hábitat del Anexo I. En blanco se trata de un nuevo hábitat introducido sin relación. Cuando el hábitat EUNIS revisado no tiene relación con los tipos de hábitat del Anexo I, se indica con una x en el campo 'Código del Anexo I'